Tehetségfelismerés és tehetségprojekt kidolgozása az óvodában
a képzés helyszíne: Budapest XIII., Klapka u. 11.
kezdés időpontja: folyamatos
képzési napok és időpontok:
  • szerda
  • csütörtök
  • péntek
képzés időtartama: 30 óra
képzés díja: 39.000 Ft
a díj tartalmazza:
  • előadások anyaga
képzés formája:
    nagycsoportos

Képzés típusa:

akkreditált továbbképzés pedagógusoknak

Képzés leírása:

A továbbképzés célja:

A képzésben részt vevő pedagógusok ismerjék meg:

* az óvodáskori tehetséggondozás életkorhoz igazodó jellemzőit,
* pszichológiai, pedagógiai módszerek lehetőségeit az óvodás tehetségazonosításában és fejlesztésében.

Legyenek képesek:

* a képzés elméleti és gyakorlati ismereteinek birtokában óvodai tehetség projektek készítésére
* a közös munkában nyert tapasztalataik és projektmunkájuk bemutatására


A program rövid összefoglalása:
A program résztvevőinek lehetősége lesz megismerni a tehetséggondozás elméleti és gyakorlati ismereteit.

Az óvodáskorú gyermekek életkori sajátosságainak megismerésével, valamint a projektmódszer alkalmazásának lehetőségeivel könnyebben tudják fejleszteni az óvodáskorú gyermek tehetségcsiráit.
A képzésben részt vevők kiemelt képzésben részesülnek a különböző elméleti és gyakorlati ismeretek komplex értelmezés és alkalmazása elsajátítására. A különböző szakmai területek, valamint társterületek segítségével megismerik a projekt mint egyéni, kiscsoportban alkalmazható módszer jelentőségét, valamint bekapcsolását a tehetségazonosításban és fejlesztésben. A különböző más munkaterületen dolgozó pedagógusok, a tehetséggondozásban közös munkakapcsolatot létesítenek az óvodáskorú gyermekek tehetséggondozása érdekében.

A projekt gyakorlati megvalósításához megtapasztalják a problémakör elsajátítását, a projekt tervének elkészítését, azoknak a forrásoknak feltárását és alkalmazását, melyek egy téma feldolgozásához feltétlenül szükségesek. Az elméleti és gyakorlati ismeretek segítségével lehetővé válik az óvodáskori tehetségígéretek motivációjának, kíváncsiságának, érdeklődésének fenntartása és ösztönzése. Önálló projektmunkák bemutatásával gazdagítják egymást tapasztalataik megszerzésében, megtartásában.

Az óvodapedagógus nemcsak óvodásai, hanem saját tapasztalatait is rendszerezi, hasznosítja más ismeretanyag feldolgozásában.

* A továbbképzés indokoltságának, szükségességének bemutatása
* Az óvodapedagógusok a projektmódszer ismeretében és alkalmazásával jobban tudják a különböző képességterületet differenciáltan foglalkoztatni.
* A tematikai egységek és a hozzájuk tartozó módszerek, munkaformák rövid összefoglalása
* Egyéni és kiscsoportos munkaformák, önálló projektkészítés
* A továbbképzés specialitásainak kiemelése során fontos, hogy a gyakorlati fejlesztés pedagógiai módszerei, eszközei mellett lehetőség van a projekt széles körű alkalmazására.
* Az ellenőrzés, értékelés módja, gyakorisága, a tanúsítvány kiadásának feltételei
* A tematikai egységenkénti értékelés visszajelzés jellegű, kritérium az aktív részvétel.
* A projektmunkából azt kívánjuk megállapítani, hogy a résztvevők milyen szinten sajátították el az alábbi szakmai területeket:
* a tehetség fejlődését befolyásoló tényezők,
* tehetségpedagógiai, -pszichológiai ismeretek,
* a fogalmak ismerete és pontos használata,
* egyéni fejlesztési tervek készítéséhez elengedhetetlen pedagógiai és pszichológiai feltételek ismerete és alkalmazása.

Célcsoport: óvodapedagógusok, óvodavezetők, az óvodában dolgozó más tehetségfejlesztéssel foglalkozó szakemberek, iskolapszichológus

Jelentkezés feltétele:

  • pedagógiai végzettség, határidőben leadott jelentkezési lap
Bővebb információ a képzésről
bezár

Iratkozz fel hírlevelünkre!